Verzendtips voor webshops

Naast het op orde hebben van uw webshop is het een aanrader om ook de manier van verzenden goed te verzorgen. Wanneer u nèt iets meer aandacht steekt in het verzenden van uw product zal de klant dit op prijs stellen.

enveloppen

1. Passende verpakking

Zorg dat u voor al uw producten de juiste verpakking op voorraad hebt. Kleine items die door de brievenbus passen kunnen het best verstuurd worden in  een envelop of een brievenbusdoos, zodat de klant niet thuis hoeft te zijn voor het pakket. Daarnaast scheelt het u ook verzendkosten wanneer uw pakket als brievenbuspost behandeld kan worden. Vul verpakkingen van breekbare of kwetsbare producten eventueel op met bijvoorbeeld luchtkussenfolie of maak gebruik van luchtkussenenveloppen. Platte items of documenten kunt u het beste versturen in een bordrug envelop, zodat ze niet snel dubbel worden gevouwen tussen de rest van de post.

2. Vermelden van afzender

Zie uw verpakking als het visitekaartje voor uw bedrijf en zorg ervoor dat uw pakket direct herkenbaar is. Dit zou u kunnen doen door verpakkingsmateriaal te laten bedrukken. Een erg kostbare oplossing. Goedkopere opties zijn het gebruik van logostickers, het afdrukken van etiketten in uw huisstijl en bijvoorbeeld het dichtplakken van het pakket met tape met daarop bedrijfsnaam en logo. Enveloppen en brievenbusdozen zijn vaak ook in verschillende kleuren verkrijgbaar, waardoor uw zending al beter opvalt en een verzorgd uiterlijk krijgt. Als u producten verkoopt die discreet verstuurd dienen te worden, kunt u natuurlijk volstaan met alleen het vermelden van een retouradres op een blanco verpakking.

huisstijl

3. Drukwerk in huisstijl

De herkenbaarheid van uw product en merk wordt nog sterker als uw drukwerk ín het pakket helemaal voldoet aan uw huisstijl. Bijvoorbeeld een tasje waarin een kledingstuk verpakt zit, folie of papier waarin producten verpakt zijn. Natuurlijk is ook de factuur en een eventuele bedankkaart of with compliments card uitermate geschikt om uw huisstijl in door te voeren. Verzorgt u ook retourbonnen, pakbonnen of retourstickers in uw pakket, zorg dan dat deze, waar mogelijk, zijn uitgevoerd in de stijl van uw webshop.

contactmoment

4. Contactmoment met uw klant

Zie het openen van het pakketje als een extra contactmoment met uw klant. U kunt bijvoorbeeld communiceren over het gekochte product of juist over uw overige assortiment met daarin aanvullende producten. U zou bijvoorbeeld een visitekaartje, folder of een actiekaart toe kunnen voegen waarmee u de klant uitnodigt een herhalingsaankoop bij uw webshop te doen.

presentje

5. Extra's

Heeft u nieuwe producten? Voeg een flyer of een proefmonster toe aan uw verzending. Koopt uw klant voor een groot bedrag producten in uw webshop, dan is het ook een aanrader om als dank een klein presentje aan de bestelling toe te voegen. Een leuke verrassing voor uw klant en een goed visitekaartje voor uw bedrijf.

Nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven, meld u dan aan voor onze nieuwsbrief:

Deze website maakt gebruik van cookies om o.a. instellingen te onthouden. Details »

Instellingen aanpassen    

Cookie instellingen

Met behulp van de onderstaande instellingen kunt u een keuze maken uit de cookies die u wilt accepteren. Het niet accepteren van cookies zal resulteren in een beperkte functionaliteit binnen de website.

Essentieel Functioneel Wenselijk
- basisinstellingen onthouden - basisinstellingen onthouden
- statistieken bijhouden
- basisinstellingen onthouden
- statistieken bijhouden
- delen van pagina's middels social media toestaan

    Annuleren